داستان همنیازی ذخیره و ساختمان داده

از وقتی که حذف و اضافه ترم شروع شده شایعه ای بین دانشجوهای رشته های کامپیوتر(iT ، نرم افزار ، سخت افزار و علوم کامپیوتر) از طرف یکی از کارشناسان رشته پخش شده که خیلی خنده دار هست و جای تامل داره.
خانم... به دانشجوهای رشته iT گفته:
* نباید درس های ذخیره و بازیابی اطلاعات و ساختمان داده ها رو با هم بردارن.
*اگه هم اونا این کارو بکنن موقع فارغ التحصیلی دچار مشکل میشن.
*تو سیستم گلستان هم به اشتباه این دو تا درس رو با هم ارائه کردن.
*پس هرچه زودتر یکی از این دوتا رو از لیست انتخاب واحدتون حذف کنین.

حالا این حرف خانم... رو می خوایم اینجا ریشه یابی کنیم که از کجا نتیجه گیری شده و درستش چیه؟
خوب منشا این حرف از کجاست؟
از اونجایی که ورودی های 86 این دوتا درس رو باهم برداشته بودند و بخاطر اقبال بدشون،سختی امتحان،نبود استاد با سواد!!! و دلایل دیگه برای مثال ساختمان داده رو قبول نشدند.
بخاطر اینکه نمرات در سیستم گلستان دیر اعلام میشه، ترم بعد درسهایی رو که این دوتا درس پیش نیازشون بودن برداشتن.بعد از انتخاب واحد معلوم شد که ساختمان داده رو افتادن.حالا دیگه درس پس نیازش رو برداشته بودن و در حال گذروندنش بودن.
مثلا الان خیلی ها "نظریه زبانها و ماشین ها" یا "طراحی الگوریتم ها" رو پاس کردن ولی ساختمان داده رو هم برداشتن.
بخاطر همین خانم... استدلال کرده که اگه این دوتا درس رو با هم برندارین بهتره.در صورتی که هیچ قانونی وجود نداره که نباید این دوتا رو با هم برداریم.پس این یه استدلال شخصیه.

حالا از نظر قانونی این مشکل رو بررسی می کنیم:
دانشگاه پیام نور برنامه 9 ترمه ای رو به همه دانشجو ها پیشنهاد میکنه که اگه دانشجوها با این برنامه پیش برن موفقیت بیشتری دارن.تو این برنامه قوانین پیش نیازی،همنیازی و پس نیازی رعایت شده.
ورودی های 86 و 87 برنامه خودشون رو داشتن تا اینکه دانشگاه برای ورودی های 88 برنامه ای رو اعلام کرد و گفت این برنامه برای همه دانشجو ها اعمال میشه و هم با این برنامه باید پیش برن.(در باره ابن موضوع هم به طور کامل در بیگ آی تی بلاگ بحث و تبادل نظر شده).
تو برنامه جدید خیلی از پیش نیاز ها حذف شده و بعضی از دروس هم بین ترم های تحصیلی جابجا شده.این هم برنامه پیشنهادی دانشگاه برای ترم سوم دانشجویان رشته ای کامپیوتر(iT ، نرم افزار ، سخت افزار و علوم کامپیوتر)هست:

[caption id="attachment_455" align="aligncenter" width="707" caption="برنامه ترم 3 رشته آی تی"]برنامه ترم 3 رشته آی تی[/caption]


می بینید که اینجا فقط ساختمان داده با ذخیره همنیاز شده.
البته تو دانشگاه های دیگه این قانون وجود داره که اگه دوتا درس همنیاز بشن و دانشجو درس پیشنیاز رو قبول نشه ولی درس پس نیاز رو قبول بشه هر دوتا درس حذف میشن و باید دوباره اونا رو برداره.اما گویا این قانون تو دانشگاه پیام نور اعمال نمیشه.

آخه خانم... وقتی خود دانشگاه اجازه داده که ما این دوتا درس رو باهم برداریم شما چرا شدی دایه عزیزتر از مادر؟!!!
ای کاش شما یه سوالی از مسئولین زیربط می کردین بعد به دانشجوهاتون این حرف رو میزدین.


به اشتراک بگذارید
بدون بازخورد "داستان همنیازی ذخیره و ساختمان داده"